Bouwen aan het merk
In de afgelopen maanden is hard gewerkt aan onze merkcommunicatie. In samenwerking met de befaamde ontwerpstudio Momkai hebben we onze merkbelofte en merkwaarden gedefinieerd. Door de focus op een consistente boodschap kunnen we een eigen en onderscheidende 'breinpositie' claimen.
De belangrijkste merkbelofte voor gebruikers is als volgt geformuleerd: we willen mensen zelf in staat stellen om op een heel eenvoudige, transparante manier hun geld aan het werk te zetten — ook de meer dan 80% van Europa die nu nog niet belegt. Anders gezegd: 'empowerment made easy'. En deze missie is vertaald in een korte, krachtige payoff:
De terugkerende Easybroker merkwaarden zijn in lijn met de payoff: Fresh. Empowering. Transparent. We vertalen deze termen niet: hiermee bepalen we een 'single source of truth' en voorkomen we dat er allerlei variaties in betekenis ontstaan. Bovendien kunnen zo ook buitenlandse teamleden op basis van dezelfde waarden werken.
Het drietal dient als basis voor het gedrag en de communicatie van onze organisatie; het helpt bovendien richting geven aan productontwikkeling en nieuw te introduceren services. Om te beginnen vormen deze merkwaarden nu de creatieve springplank voor de ontwikkeling van de visuele identiteit (de huisstijl) — inclusief nieuwe tools en een vernieuwde website die over enkele weken live zal gaan. Daarover spoedig meer in een volgend item.